Årsberetning for årboka Ida 2022

Ida – Kulturbygd i grenseland 2022 ble bestilt i 850 eksemplarer. Lørdag 19. november hadde vi forfattersamling på Gamle Prestebakke med 28 personer totalt til stede.

Boka kom i salg mandag 21. november. Denne utgaven er den 22. i rekken siden den første utgaven kom i 2001. Den inneholder 15 artikler, og 14 skribenter har bidratt. Prisen er den samme som før: kr 250,-.

Forfattersamling på Gamle Prestebakke for Årboka Ida 2022. Foto: Arne Omholt.

I redaksjonskomiteen består av: Anne-Brit Bjørk (skribent og korrekturleser), Tor Hafsrød (redaktør), Tom-Eilert Magnussen (foto), Kari Stumberg Omholt (skribent og korrekturleser), John Solberg (skribent og koordinator for redaksjonskomiteen) og Ingrid Solheim (skribent og korrekturleser). Bjørn H. Jensen har også denne gangen hatt ansvar for layout.

Alt redaksjonelt arbeid er kostnadsfritt for laget. Utgiftene som går til produksjon og trykking har steget jevnt og trutt. Men inntektene ved salg og sponsing er fortsatt høyere og gir laget et godt overskudd. Styret vurderte utsalgspris for Ida 2022 og falt ned på å beholde tidligere utsalgspris: kr 250,-

Ansvarlig for kontakt med sponsorene er f.o.m. 2022 Tore Collett-Moen. Ved siden av Tore Collett-Moen har Ulf Vidar Larsen ansvaret for distribusjon til bokhandlere og noen andre utsalgssteder. Styret har besluttet at kasserer sender ut alle krav til forselgere.

I forbindelse med salget av Ida 2022, ble det laget en tilbudsliste for eldre utgaver av Ida. Vi fikk en del salg av dette. Vi sitter fortsatt med fyldige opplag av en del årganger, men andre årganger er utsolgt.

På vegne av Bokkomiteen
Tor Hafsrød; Redaktør