Årsrapport fra ryddegjengen 2017

Ryddegjengen har bestått av følgende personer: Sigmund Eriksen, Trygve Gjessing, Ingar Larsen, Ulf Vidar Larsen, Ib Lunde, Viggo Løvås, Arnfinn Norderhaug, Holger Samuelsson , Tommy Svendsen, Rolf Erik Torgersen og Steinar Nordgjerde.

Arbeidet har gått med liv og lyst, og gruppa føler stolthet over resultatet av årets arbeid. Gruppa har i løpet av 2017 hatt ca. 700 dugnadstimer på forskjellige oppdrag.

Hovedsatsningsområdene har vært:

1. Rydding på Monolittbruddet samt og restaurert gamle bryggen/adkomst vei til stenbruddet. Arbeidet er fullført etter planen.

2. Rydding, merking og kloppebygging på Karl XII veien fra Asketjern til festningen (4,7mil). Skilting og oppføring av rasteplasser gjenstår.

I forbindelse med skilting av Karl XII stien har vi søkt og fått bevilget kr 60 000,- fra Sparebankstiftelsen Halden. Ryddegjengen har kjøpt inn en ryddesag. Redskapsbeholdningen består pr. i dag av 2 motorsager og 2 ryddesag. I tillegg til dette bruker gruppa private motor- og ryddesager ved behov.

Halden, 31.12.17
Ulf Vidar Larsen