Årsberetning for Slektsforskergruppen 2013

I år har slektsforskergruppen bestått av Inger Lise og Arne Signebøen, Knut og Gunvor Brække, Stein Gjerløw og Åshild Jensen.

På vårparten hadde vi 8 møter på slektsforsker loftet, hvor 2 av møtene var åpne for allmennheten. I høst hadde vi 9 møter der 2 var åpne for alle. Godt fremmøte og interesse på de åpne vår og høst dagene.

Vi bistod også på de 2 åpne dagene under sensommerstevnet.15 stk. har fått slektsforskerhjelp via mail i år.

Det har blitt kopiert opp 20 hefter av Signebøen gårdene. Videre har det blitt solgt noen bøker og hefter i løpet av året. Sølvskatten har også blitt oversatt, Døde i Idd og Enningdalen 1800 t.o.m. 1803 er blitt transkribert og kontrollert, for hjemmesiden til Idd og Enningdalen.

Inger Lise Signebøen og Åshild Jensen har deltatt på web. kurs knyttet til hjemmesiden til Idd.no. Vi har sett over gamle bilder, navngitt personer og steder. Bildene overlevert fotogruppa. Trygve Simensen og Inger Jorunn Andreassen har bidratt med materiell til slektsforskergruppa i løpet av året. Materiellet har bestått av slektshefter fra Simensen og slektsbøker fra Andreassen.

I år har slektsforskergruppen bestått av Inger Lise og Arne Signebøen, Knut og Gunvor Brække, Stein Gjerløw og Åshild Jensen.

En liten og hyggelig gruppe med plass til flere medlemmer.

For Slektsforskergruppa.
Åshild Jensen.